De weg naar (bijna) perfect

Geen verzoek is ons te gek. Porsche is veel meer dan een sportwagen. We voelen het allemaal, maar kunnen we uitleggen wat dat dan precies is? Heel simpel. Dat ligt aan de rijsituatie, de rijstijl en de rijder.

Montage MANTHEY MOTORS uitlaatsysteem

Deze 996 is een goed voorbeeld waarvoor zowel MANTHEY MOTORS, als Waalgarage staan: het optimaliseren en individualiseren van uw Porsche.

Nadat het onderstel van de 996 was vervangen door een volledig verstelbare versie, wilde de klant zowel het gewicht als het vermogen van de auto verder optimaliseren. We hebben gekozen voor een compleet uitlaatsysteem dat zorgt voor gewichtsbesparing en een vermogenswinst van ongeveer 18 PK.

Motortuning MANTHEY MOTORS K 520 voor 996 Turbo

Deze 996 Turbo is voorzien van een K 520 set van MANTHEY MOTORS. Wat dacht u van een wielspin in de derde versnelling? Deze set levert, naast een geweldig geluid, 520 PK en 700 NM.

De set bestaat uit:

  • een aangepaste Motronic
  • aangepaste K24.2 turbo`s
  • 100-cellenkatalysators
  • andere einddemper
  • sport luchtfilter
  • sterkere koppelingset

964 Compressor

Deze 964 is voorzien van een compressor. Daarnaast is een luchtmassameter uit een 993 geplaatst en is er een nieuw uitlaatsysteem gemonteerd. Deze 964 levert hierdoor ongeveer 325 PK. Kortom, nu nog monsterlijker. Uiteraard zijn de remmen en het onderstel aangepast aan de vermogenstoename. Er zijn Bilstein schokbrekers met kortere veren gemonteerd en we hebben de 964 voorzien van 996 Turbo remklauwen en schijven.

930 3.4 bi-turbo

Het vermogen van deze 930 turbo uit 1988 hebben wij ‘iets’ opgeschroefd naar 600 PK en ruim 800 NM. De motor is, zoals u kunt zien, volledig opnieuw opgebouwd. De motor is gewijzigd naar bi-turbo en voorzien van een programmeerbaar DTA motormanagement.

Onder meer de volgende onderdelen zijn gewijzigd ten opzichte van de standaard:

  • 3.4 liter zuigers en cilinders van Mahle
  • Carrillo drijfstangen
  • Nokkenassen
  • Bi-turbo
  • DTA motormanagement
  • Dubbele injectors
  • 3.2 inlaatspruitstukken
  • Grotere intercooler
  • en nog meer

911 RSR compressor

De eigenaar van deze prachtige 911 RSR replica wilde graag meer vermogen dan de ‘slechts’ 300 PK die de huidige motor levert. In overleg met de eigenaar zijn we tot de volgende oplossing gekomen: een 3.8 liter motor voorzien van een compressor met intercooler. Als basis gebruiken wij een 993 motor. De cilinderinhoud is vergroot naar 3.8 liter.

  • Onder meer de volgende onderdelen zijn vervangen, verbeterd of toegevoegd:
  • Carrillo drijfstangen
  • 3.8 Mahle zuigers en cilinderbussen
  • Lichtere in- en uitlaatkleppen
  • Versterkte klepveren
  • Titanium klepveerschotels
  • Mechanische tuimelaars
  • Grotere injectors
  • Rotrex C38 compressor
  • Intercooler 

Porsche 911 T

Deze 911 T uit 1970 kwam in goede staat bij ons binnen. Nadat wij de auto verkocht hadden, wilde de nieuwe eigenaar de sportwagen in perfecte staat brengen. We hebben de Porsche helemaal overgespoten, alle rubbers zijn vervangen en het interieur is voorzien van nieuw carpet. Alle delen zijn opnieuw met leer bekleed en er zijn Recaro sportstoelen gemonteerd. Daarbij hebben we de auto voorzien van een rolbeugel met 4-punts gordels. Uiteraard zijn de motor en versnellingsbak ook aan bod gekomen. Last but not least hebben we de originele Fuchsvelgen door de firma Fuchs in Duitsland volledig laten restaureren.